Identyfikacja wizualna

Identyfikacja wizualna – kreowanie wizerunku marki oraz firmy

Identyfikacja wizualna (ang. corporate identity, visual identity) jest podstawowym narzędziem służącym kreowaniu wizerunku marki na rynku. Pojęcie identyfikacji wizualnej określa zamknięty zbiór symboli i zachowań stosowanych w firmie i mający za zadanie określenie czytelnej i spójnej identyfikacji rynkowej. Identyfikacja wizualna jest również sposobem wyróżnienia się spośród konkurencyjnych marek oraz firm. Jednolity system wizualny jest głównym elementem całościowej identyfikacji. Identyfikacja wizualna
 
Corporate identity book Białystok, Warszawa

Przejrzysty i zgodny graficznie przekaz jest łatwy do zapamiętania

Jednorodny i spójny wizualnie przekaz wzmacnia siłę dotarcia do Klienta, umożliwia konkretne skojarzenia oraz umacnia wizerunek marki bądź firmy w jego świadomości. Uściślona kolorystyka i jasny przekaz symboli to elementy, które tworzą całość oblicza marki. Konsekwentne stosowanie tej techniki oraz elementów może zagwarantować zakorzenienie przekazu wśród jego odbiorców.

Elementy identyfikacji wizualnej:

  • logo/logotyp
  • kolorystyka
  • czcionka/krój pisma
  • materiały reklamowe, strona internetowa
  • oznakowanie budynków i charakterystyczny wystrój wnętrz
  • wygląd produktów oraz opakowań